3 stratégia a koronajárvány leküzdésére: Mit választ Magyarország?

2020. április 04. - pusztafári

A koronavírus-járvány kezelésére a világ országai és tudományos szakemberei eddig háromféle stratégiával álltak elő. Ezek közül az egyik már megdőlt, a másik pedig mellékhatásai miatt kivitelezhetetlennek látszik, és lassan egyértelműen meghaladottá válik. A harmadik stratégia összetett, kivitelezése nagyfokú szervezettséget és társadalmi együttműködést kíván, de jelenleg egyértelműen ez tűnik a legsikeresebb megoldásnak. A kormány azonban egyrészt semmit sem közöl az általa követett stratégia részleteiről, másrészt a közvetett utalásai alapján mintha még mindig az elavult második stratégiát követné.

abrak_egyben.png

 

Stratégia 1 – „Nyájimmunitás” gyorsított ütemben

Ezt a radikális stratégiát Boris Johnson angol kormányfő vetette fel néhány héttel ezelőtt országának. Lényege, hogy csak a vírus okozta betegségre igazán érzékeny idősebb generációt zárnák otthoni karanténba, míg a vírus szabadon végigfertőzi az egész országot. Az elképzelés szerint a fiatalabb korosztályokban jóval alacsonyabb lesz a kórházba kerülők száma, amivel az egészségügyi rendszer könnyebben elbírna. Aki pedig sikeresen megküzdött a vírussal, immunis lesz a betegségre.

Ezt a lakosság nagy részét érintő védettséget nevezzük nyájimmunitásnak. Ha az emberek nagyobbik része immunis a vírusra, az megakadályozza annak terjedését, és megóvja a nem védett embereket is.

Valljuk be, logikusan hangzik az elképzelés. Egy baj van vele: a tapasztalatok sajnos nem igazolják.

A vírus a fiatalabb korosztályokban is tud veszélyes lenni, és a számítások hamar megmutatták, hogy még így is sokszorosan túlterhelné a brit egészségügyet a várható betegek száma. A több százezres megjósolt halálozási számtól Boris Johnson is megrettent, és nem sokkal a stratégia kihirdetése után 180 fokos fordulattal országos kijárási szigorításokat vezetett be. A többi európai országhoz képesti késlekedésük igazi hatásait a járvány végeztével láthatjuk majd.

A nyájimmunitás felgyorsítása tehát veszélyes és nem követendő stratégia. Helyette vezette be lényegében az összes európai ország a társas távolságtartási intézkedéseket: az iskolabezárásokat, a rendezvények betiltását, a kijárási korlátozásokat. A cél, hogy lassítsák a vírus terjedését. 

nyajimmunitas.png Nyájimmunitás gyorsított ütemben: a narancssárgával jelölt betegekre az egészségügynek nem jutna kapacitása

 

Stratégia 2 – A „görbe ellaposítása”

Ez a lassítás az alapja a második stratégiának, ami a legtöbb ország elsődleges védelmi intézkedéseit eredményezte. A cél ez esetben egyszerű: mivel a hirtelen elterjedt vírus okozta megbetegedések túlterhelnék az egészségügyet, ezért a megoldás az, hogy lelassítjuk a vírus terjedését. Így egyszerre csak kevés ember kerül kórházba, mindenkit el tudunk látni, és minden súlyos esetnek jut lélegeztetőgép. A megfelelő kórházi kezelés pedig a halálozási rátát is jelentősen csökkentheti.

Jól hangzik, ugye?

Sajnos itt is van egy kis gond.

A vírus lelassításának (a „görbe ellaposításának”) megoldása ugyanis nem sokat beszél arról, hogy mi a stratégia végső célja. Azaz hova kell eljutnunk ahhoz, hogy a stratégia elvezessen a járvány megfékezéséhez?

Legyünk bátrak, és tegyük fel magunknak ezt a kérdést! Ha a korlátozó intézkedések nélkül a vírus túl gyorsan terjedne, és az egészségügy összeomlásával fenyegetne, akkor mindaddig fenn kell tartani ezeket a korlátozásokat, amíg

A) nincs gyógyszer a betegségre,

B) nincs oltás (vakcina) a vírus ellen,

C) vagy nem fertőződik meg a lakosság nagy része, nyájimmunitást eredményezve.

 

A) Gyógyszer a betegségre

A betegség elleni gyógyszerek fejlesztése és tesztelése gőzerővel folyik a világban és Magyarországon is. Sajnos azonban nem tudjuk, hogy heteket vagy hónapokat kell várni az első olyan készítményre, ami biztos hatásfokkal és jelentősen csökkenti a vírus okozta betegség lefolyásának súlyosságát. Azaz lehet, hogy csak hónapok múlva lesz valóban működő gyógyszerünk a vírus ellen.

 

B) Vakcina a vírus ellen

Hasonlóképpen erőltetett ütemben zajlik a vírus elleni vakcina fejlesztése párhuzamosan számos laboratóriumban a világ különböző pontjain. A gyógyszerekkel ellentétben itt biztos, hogy lesz eredmény, de sajnos várhatóan leghamarabb is csak év végére, jövő év elejére.

 

C) Nyájimmunitás

Néhány hete még erős kételyek voltak azzal kapcsolatban, hogy vajon tényleg biztosít-e immunitást, ha valaki már túlesett a vírus okozta betegségen. A legújabb tudományos vélemények azonban egyre inkább megerősítik azt, hogy valamilyen szintű védettséget mindenképpen jelent.

Azaz ha a lakosság nagy része megfertőződik, a koronavírus járványa onnantól várhatóan sokkal lassabban terjed és sokkal enyhébb tünetekkel jár majd. Többek szerint az elkövetkező években „belesimulhat” a velünk élő, szokásos megbetegedéseket okozó vírusok közé.

Igen ám, de vajon mennyi idő, míg az ellaposított görbével, azaz a lelassított terjedéssel a vírus az ország lakosságának többségét (legalább 60%-át) megfertőzi? Pontos számításokat nehéz tenni, de nagyságrendi becslések könnyen tehetők.

Itt is minimum sok hónap bezártságáról beszélünk, különösen, ha a mostani lassú ütemben terjed a vírus.

 lassitas.png

A járvány lassítása: az egészségügy kapacitása kitart, de a járvány és a korlátozó intézkedések rendkívül hosszan elhúzódhatnak

 

A görbe ellaposításának tarthatatlansága

Mondjuk ki tehát világosan: a görbe ellaposításának, azaz a vírusterjedés lelassításának stratégiája minimum sok hónapnyi bezártsággal járna.

Ezt azonban egyetlen ország gazdasága sem bírná ki a világon. A magyar gazdaság sem.

Nem tartható tehát hosszú távon egy olyan stratégia, amely kizárólag azon alapszik, hogy bezárva várjuk, amíg a fenti három forgatókönyv valamelyike (gyógyszer, vakcina, nyájimmunitás) bekövetkezik.

Valami mást kell kitalálni.

 

Stratégia 3 – Elfojtás és kordában tartás

Mielőtt bárki félreérti az eddigieket: az eddig meghozott szigorú korlátozó intézkedésekre SZÜKSÉG VAN.

Még egyszer leírjuk: a társas távolságtartásra, az otthon maradásra, a kijárási korlátozásokra SZÜKSÉG VAN, ezeket BE KELL TARTANI.

De szükség van valami másra is.

Ehhez azonban meg kell értenünk ezt az egyébként ugyancsak nem bonyolult, de a másik kettőhöz képest összetettebb stratégiát.

Ez a megoldás azt javasolja, hogy rendkívül szigorú intézkedésekkel ÉS kiterjedt tömeges teszteléssel minden ország állítsa meg a vírus exponenciális terjedését, majd érje el, hogy a napi új betegszám minimálisra vagy nullára csökkenjen.

Amennyiben ezt elérte, kis lépésekben enyhítsen a korlátozó intézkedéseken, TARTSA MEG A TÖMEGES TESZTELÉST, és indítsa újra a gazdaságát. A vírus terjedését pedig innentől kezdve a Dél-Korea által a kezdetektől fogva alkalmazott szigorú, tömeges és folyamatos tesztelés segítségével tartsa kordában.

elfojtas_kordaban_tartas.png

Elfojtás és kordában tartás: a kezdeti szigorú korlátozások enyhítése után folyamatos és tömeges teszteléssel tartható kontroll alatt a járvány

 

Mit jelent ez a konkrétumok szintjén?

Ennek a stratégiának a lényege, hogy

nem pusztán a kijárási és gyülekezési korlátozásokra épít, hanem eközben rendkívül intenzíven teszteli a lakosságot a vírusra.  

  • Magas esetszámnál is folytatja a betegekkel kapcsolatban állók felkutatását és tesztelését.
  • Tünetmentes, de bármilyen okból (pl. kontaktkutatás eredményeképpen) vírusgyanús embereket is letesztel.
  • Folyamatosan teszteli az egészségügyi dolgozókat, illetve más, foglalkozásuk révén sok emberrel érintkező lakosokat.
  • Sőt, amennyiben elérhetővé válnak a még olcsóbb, még gyorsabb, tömeges tesztelésre alkalmas eszközök és eljárások, akár a teljes lakosság (rendszeres) tesztelése is elképzelhető e stratégia szerint.

Az érintkezési, gyülekezési és kijárási korlátozásokat ebben a stratégiában csak rövid távon alkalmazzák, az esetszámok és az új megbetegedések visszaszorítása érdekében. Mivel azonban a vírus minden valószínűség szerint nem tüntethető el teljes mértékben a társadalmunkból, ezért a korlátozások enyhítése után szinte biztosan újra megjelenik.

Erre való a tömeges, intenzív és rendszeres tesztelés, melynek segítségével alacsony esetszámnál „megfogható” és egyedi karanténokkal kordában tartható a fertőzés terjedése.

Ez a stratégia arra épít, hogy a vírus kezdeti felfutása utáni visszaszorítását követően a kormányzat időről időre szigorít, majd enyhít a korlátozásokon, lehetővé téve a gazdaság többé-kevésbé normális működését. Eközben pedig folyamatos teszteléssel segíti a járvány kordában tartását, az esetszámok minimalizálását.

Meddig? Addig, amíg megérkeznek az első hatékony gyógyszerek vagy a vakcina.

Mi a nyereség az előző stratégiához képest? Leginkább az, hogy nem hónapokat, „csak” heteket kell bezártságban lennünk, és a gyógyszer/vakcina kifejlesztéséig hátra lévő akár fél-egy évet nagyjából normális körülmények és viszonylag jól működő gazdaság mellett kell kivárnunk.

 

A nagy kérdés: melyik stratégiát követi a magyar kormány?

Ezek után adja magát ez a kérdés, amire sajnos

NEM TUDUNK VÁLASZT ADNI.

Miért? Egyszerűen azért, mert nem nyilatkoznak róla. Sem arról, hogy melyiket követik, sem arról, hogy van-e ezektől eltérő stratégiájuk.

Ha megfigyeljük, mind a sajtótájékoztatók, mind a miniszterelnök nyilatkozatai kizárólag napi szintű kérdésekről szólnak. Mennyi az új esetszám? Hová küldtek új maszkokat? Hogyan mossunk kezet? Mi változott a korlátozó intézkedések terén?

De tegye fel a kezét, aki hallott már egyszer is nyilatkozni felelős vezetőt Magyarországon a válság kezdete óta arról, hogy mi a cél? Mi a stratégia? Hová szeretnénk eljutni? Mivel leszünk elégedettek? Melyek a várható forgatókönyvek?

Amit ehelyett kaptunk, az néhány homályos utalás időpontokra. „Májusra tetőzhet”. „Júliusra tetőzhet.” „Augusztusra lehetünk túl rajta”. Ilyen és ehhez hasonló következetlen, változó és minden kifejtést nélkülöző dobálózások hónapok neveivel. Azt pedig végképp nem mondja el senki, hogy mit értenek „tetőzés” alatt, vagy mit jelent nekik, hogy „túl leszünk rajta”.

De még egyszer hangsúlyozzuk: nemcsak dátumokra lenne szükségünk, hanem

arra is, hogy megosszák a magyar lakossággal a kormány által követett védekezés fő stratégiai irányát. Ez nem lehet üzleti vagy kormányzati titok. Nem egy másik országgal, hanem egy vírussal állunk hadban.

Jogunk van tudni, milyen védekezési stratégiát követ a kormány, ha ők elvárják, hogy az annak alapján meghozott intézkedéseiket betartsuk.

 

A legnagyobb probléma

Ha ugyanis a görbe ellaposítására, azaz a járvány elhúzására játszik a kormány, akkor a jelenlegi esetszámok alapján úgy tűnhet, még jól is állnak. Lényegében két hete – néhány kiugróbb nap kivételével – stabilan 40 körül ingadozik a napi új esetszám. Az exponenciális ugrás még nem következett be, lassan hömpölyög felfelé az összes eset mutatója.

Mi ezzel a baj?

Az természetesen nagyon jó hír, hogy a kórházaink túlterhelése a jelenlegi növekedéssel még a láthatáron sincs. Az viszont már rosszabb hír, hogy

nem ismerjük a kormány valódi stratégiáját, ami akár lehet a járvány elhúzása. Ebben az esetben a most tapasztalt lassú növekedéssel számolva akár jövő évig is eltarthat ez az állapot, ami a gazdaságra és az életminőségünkre nézve katasztrofális hatással lenne.

De mi van akkor, ha a kormány a 3-as stratégiát választotta, és szeretné mihamarabb elfojtani a vírus terjedését, és részben újranyitni a gazdaságot és az országot?

Ez nagyon dicséretes volna, de sajnos vagy egy óriási probléma.

Ehhez ugyanis tömeges és rendszeres tesztelésre lenne szükség.

Ahhoz pedig egyrészt nagy mennyiségű (értsd: heti több százezres) tesztelési kapacitásra, miközben eddig a járvány alatt összesen kevesebb, mint 20.000 tesztelés történt. Másrészt olyan fokú szervezettségre, ami képes koordinálni a lakosság folyamatos tömeges tesztelését.

Sajnos azonban sem a kormány, sem az operatív törzs, sem az alattuk dolgozó végrehajtó szervek nem mutatnak sem hajlandóságot, sem képességet a tömeges tesztelések bevezetésére az országban.

Annyira nem, hogy valójában senki nem tudja ma Magyarországon, hogy NAGYSÁGRENDILEG mennyi a valós fertőzöttek száma. Ezt maga Müller Cecília tisztifőorvos is elismerte. A kormánynak dolgozó biostatisztikus, Ferenci Tamás szerint pedig akár tízszeres is lehet a különbség a regisztrált és a tényleges fertőzöttek között.

 

Vakon megyünk a járványban

Összefoglalva tehát: nem ismerjük a kormány stratégiáját és céljait a járvány kezelésére. Vagy azért, mert nem számol be róla, vagy azért, mert nincs is világos stratégiája.

Ha van stratégia, de nem számolnak be róla, az a lakosság gyerekként való kezelése.

Sokan vagyunk, akik szeretnénk tisztábban látni és tervezni a jövővel, de nem tudunk, mert a kormány stratégia és célok helyett csak a szokásos operatív, napi szintű, lassan érdektelenné váló, untig ismételt információkról ad tájékoztatást.

Nem tudjuk, hogy merre megyünk, és hová szeretnénk eljutni, de azt tudjuk, hogy a legutóbbi védőfelszerelések egy Antonov AN-124-es repülőgépen érkeztek, vagy hogy Románia felé a határátkelőkön 30-40 kocsit várnak össze, és együtt engedik be őket az országba…

És hogy miért nem beszélnek a stratégiájukról, ha feltételezzük, hogy van nekik ilyen?

Valószínűleg két okból.

Egyrészt feltehetően teljes kontroll alatt akarják tartani az országot és annak lakosságát a járvány ideje alatt (is), és ehhez a 20. század önkényuralmi rendszereiből lesték el az eszközöket. Tartsd a lakosságot tudatlanságban, és mindig csak annyi információt adj, ami az irányításukhoz feltétlenül szükséges.

Másrészt vélhetően azért sem számolnak be arról, hogy a 3. stratégia mellett tették le a voksukat, mert akkor be kellene ismerni azt a már minden józan szakember által mondogatott kritikát: NEM TESZTELNEK ELEGET. Márpedig tömeges tesztelés nélkül a 3. stratégia nem megvalósítható.

Hogy miért nem tesztelnek eleget? Valószínűleg nem sikerült beszerezni kellő tesztelési kapacitást időben a világpiacról, vagy más miatt alkalmatlan egyelőre a rendszer a tömeges tesztelésre. Ez a jobbik eset, mert ez változhat.

A rosszabbik eset, hogy nem értik, nem látják a tömeges tesztelés értelmét és kikerülhetetlen szükségszerűségét a járvány hosszú távú, a gazdaságot sem romba döntő kezelésében.

Akárhogy is van, ezt az időszakot, a szándékos vakságban tartás és a létbizonytalanság időszakát az ország többsége nem fogja elfelejteni nekik.

Ossza meg ezt a cikket ismerőseivel, hogy minél többen igényeljük a kormánytól egy világos védekezési stratégia felmutatását! 

 

Tényeket és lényeget akar a koronavírus magyarországi helyzete kapcsán? Kövesse a Cíviscity-t a Facebookon! >>> 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://civiscity.blog.hu/api/trackback/id/tr3015590642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galahad 2020.04.05. 20:32:12

@Hódara: Honnan veszed, hogy bármilyen összeesküvés-elméletem volna?

Hódara 2020.04.05. 20:33:46

@Sir Galahad: "Mindenesetre a katonák szerintem másért lettek kivezényelve."

Sir Galahad 2020.04.05. 20:35:51

@sóhegy049: Szerintem azért, hogy az emberek szokják meg a látványukat, és ne ijedjenek meg, amikor a teljes kijárási tilalom elrendelésekor mindenütt megjelennek.

Sir Galahad 2020.04.05. 20:37:29

@Hódara: Mert szerinted azért, hogy idősek bevásárlásait intézzék?

Emmett Brown 2020.04.05. 20:38:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: közben látom, hogy leírta, hogy nettó 8400 MW nap kell xD

sóhegy049 2020.04.05. 20:45:13

@Sir Galahad:
"mindenütt megjelennek"
))) LOL ((( Az a Vörös Hadsereg mérete lenne.
De lehet benne valami, csak minek hozzá a csúzli?

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 20:50:36

@Exploiter: "a kutya nem tudja egyik helyen sem, hogy ki volt az első valódi fertőzött."

a kutya nem, de mások azért erre elég jó adatot tudnak.

"Szerintem próbáld az első tíz halálesettől kezdeni"

az nyilván jobb lenne, de rád hagyom!

olyat én is tudok mondani, hogy mi lenne jobb, ha te csinálnál. ezek nem érvek, ettől nem lesz igazad.

Hódara 2020.04.05. 20:57:39

@Sir Galahad: Ja nem.Akkor bocsi.
Mondjuk teljes kijárási tilalomnál előfordulhat.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 20:58:07

@Emmett Brown: "Azon az oldalon, ahonnan a számaidat vetted, le van írva, hogy egy 1 kw os rendszer termel egy évben 1200 kWh áramot."

itt az 1kw névleges

"8400 mW termel"

ez NEM névleges

látod, te kis idióta?! csak az jön ki, hogy te is ugyanolyan kretén vagy, mint Ad Dio, és be is mutatod.

Sir Galahad 2020.04.05. 21:00:23

@sóhegy049: Mert a fafejű öregekre mással nem lehet hatni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:01:29

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Svédország, UK, Hollandia nyíltan, bevallottan a nyájimmunitás elvét alkalmazták. Orbanisztán tudatosan nem, de Orbán elbaszása miatt, kényszerből ezekhez közel áll.

ettől hogy a faszomban lesz neked igazad, te mongolFidióta selejt?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:03:44

@Tangooo: "MA mi van? Ez számít te kretén. "

nem, te kis húgyagyú kretén, az orrodig nem látsz. az igazán fogós kérdés, hogy mi lesz holnap? semmi nem támasztja alá, hogy Orbanisztánban ne hasonló lenne a jövő, mint a spanyol és olasz jelen, csak Orbán úgy tönkreverte az egészségügyet, hogy annak a tizedét se bírja ki.

meg fogsz dögleni, te elmebeteg!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:04:19

@Tangooo: "MA mi van? Ez számít te kretén. "

nem, te kis húgyagyú kretén, az orrodig nem látsz. az igazán fogós kérdés, hogy mi lesz holnap? semmi nem támasztja alá, hogy Orbanisztánban ne hasonló lenne a jövő, mint a spanyol és olasz jelen, csak Orbán úgy tönkreverte az egészségügyet, hogy annak a tizedét se bírja ki.

meg fogsz dögleni, te elmebeteg! azért fogsz megdögleni, mert te is idióta vagy, meg Orbán is.

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:05:02

@math0: Ez a te irományod egy faszság.
" Gondoljuk meg, hogy ez azt jelenti, hogy Németországban több, mint 800 ezer tesztet végeztek, Magyarországon pedig kevesebb, mint 20 ezret. Gondoljuk meg ezután, hogy negyvenszer annyi német tesztnél persze, hogy sokkal több beteget találtak."

Baszki, ha mondjuk szőke embert keresel, vagy zöldszeműt, vagy lúdtalpasat, akkor igaz is lenne. Fogsz egy homogén csoportot, aztán teszttel keresgélsz. Találomra. Minél többet csinálsz meg, annál pontosabb számot kapsz.
Ez meg egy járvány, aminek a kezdetén vagyunk és ami terjed. Magyarul hiába csináltál volna 10 millió tesztet decemberben, az összes negatív lett volna.
Az ismert fertőzötteknek kell a kontaktjait felderíteni. Ha adott napon, X Németországba hazamegy a síelésből 500 ember, és mind fertőzött, akkor 500 nak állnak neki a kontakjait felkutatni - mindnek mondjuk huszat, akkor ott is van 10.000 teszt.
Ha a másik országba monjduk Szlovákiába egy nyomorult ember megy haza, aki fertőzött, akkor annak a kontaktjait ha felméred, akkor húsz teszt volt. Pont ugyanolyan alaposan néztek utánuk, de teljesen értelmetlen nekiállni és Kassa lakosságát letesztelni.
Érted?
Úgyse érted.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:05:15

@teéjesenmindegy: @teéjesenmindegy: Azért nagy szopás amikor ennyire lealáznak, ugye?

"Nem, ugyanis a kibaszott vírus szaporodik. Az első nap kicsi az esélye, és a 14. nap felé egyre csak nő. Ehhez tényleg nem kell ész, hogy felfogd."

gondolhatod.blog.hu/2020/03/18/megertettuk_koszonjuk/full_commentlist/1#c38309058

Itt van egy explicit görbe erről, te húgyagyú fasz!

www.electronique-eci.com/news/une-application-pour-contribuer-contenir-la-propagation-du-coronavirus

a 12 nap után már nulla a valószínűség. Bemutattad, hogy te kurva hülye vagy mindenhez, de azt hiszed, hogy mindenhez is értesz, és utánanézés nélkül, hasból bemondasz bármilyen hülyeséget. Permanensen lejárattad magad és a Fideszt.

ti Fidióták állandóan azt csináljátok, hogy hasból bemondtok hülyeségeket, utána se néztek, mert okosnak képzelitek magatokat, de a világ hülyéi vagytok. aztán 2 perc alatt lebuktok. ezzel magatokat is égetitek, a Fideszt is égetitek. igazoljátok, hogy mennyire hülyék vagytok, mennyire dilettánsok, mennyire nem értetek semmihez, mennyire felkészületlenül szarjátok a hülyeségeket a netre. és pontosan ezért szavaztatok a Fideszre, mert ott is van egy zsigeri benyomásotok, aminek köze nincs az objektivitáshoz, a valósághoz a tényekhez.

***********

Itt amellett érvelsz, hogy a 13-án pozitívnak tesztelt fiú osztálytársának szülője valamikor 20-ig bezárólag, azaz 1 héten belül teszteltette magát, és minek, mert szerinted 14 nap a lappangási idő, és még ki se mutatható a vírus.

gondolhatod.blog.hu/2020/03/18/megertettuk_koszonjuk/full_commentlist/1#c38308142

Itt meg azt mondod, hogy egy hét alatt már meg is gyógyul az illető:

jelenkor1.blog.hu/2020/04/03/miert_kritizaljak_muller_ceciliat/full_commentlist/1#c38366856

Magadat szarod pofán, elmebeteg vagy. Ilyenek a mongolFidióták, mint te.

************

Emmett Brown 2020.04.05. 21:05:49

@math0: egyre mélyebbre ásod magadat.

ha 1 KW névleges termel egy évben 1200 KWh-t, akkor mennyi névleges kell 20 TWh-hoz?

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:08:04

@math0: "Svédország, UK, Hollandia nyíltan, bevallottan a nyájimmunitás elvét alkalmazták. "
Egész biztos, hogy nem, hiszen még mindig nem tudni, hogy immunitást szerez-e aki átesett a betegségen. Elvileg igen, de van ami ennek ellentmond. Főleg 1-2 hónappal ezelőtt meg még kevésbé lehetett tudni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:08:20

@teéjesenmindegy: "hiába csináltál volna 10 millió tesztet decemberben"

ilyet mondjuk a jó édes kurva anyád se javasolt.

"teljesen értelmetlen nekiállni és Kassa lakosságát letesztelni."

szerinted. de te egy 4 elemis faparaszt vagy, aki önmagát is pofán szarta, annyira selejtes elmebeteg.

@teéjesenmindegy: Azért nagy szopás amikor ennyire lealáznak, ugye?

"Nem, ugyanis a kibaszott vírus szaporodik. Az első nap kicsi az esélye, és a 14. nap felé egyre csak nő. Ehhez tényleg nem kell ész, hogy felfogd."

gondolhatod.blog.hu/2020/03/18/megertettuk_koszonjuk/full_commentlist/1#c38309058

Itt van egy explicit görbe erről, te húgyagyú fasz!

www.electronique-eci.com/news/une-application-pour-contribuer-contenir-la-propagation-du-coronavirus

a 12 nap után már nulla a valószínűség. Bemutattad, hogy te kurva hülye vagy mindenhez, de azt hiszed, hogy mindenhez is értesz, és utánanézés nélkül, hasból bemondasz bármilyen hülyeséget. Permanensen lejárattad magad és a Fideszt.

ti Fidióták állandóan azt csináljátok, hogy hasból bemondtok hülyeségeket, utána se néztek, mert okosnak képzelitek magatokat, de a világ hülyéi vagytok. aztán 2 perc alatt lebuktok. ezzel magatokat is égetitek, a Fideszt is égetitek. igazoljátok, hogy mennyire hülyék vagytok, mennyire dilettánsok, mennyire nem értetek semmihez, mennyire felkészületlenül szarjátok a hülyeségeket a netre. és pontosan ezért szavaztatok a Fideszre, mert ott is van egy zsigeri benyomásotok, aminek köze nincs az objektivitáshoz, a valósághoz a tényekhez.

***********

Itt amellett érvelsz, hogy a 13-án pozitívnak tesztelt fiú osztálytársának szülője valamikor 20-ig bezárólag, azaz 1 héten belül teszteltette magát, és minek, mert szerinted 14 nap a lappangási idő, és még ki se mutatható a vírus.

gondolhatod.blog.hu/2020/03/18/megertettuk_koszonjuk/full_commentlist/1#c38308142

Itt meg azt mondod, hogy egy hét alatt már meg is gyógyul az illető:

jelenkor1.blog.hu/2020/04/03/miert_kritizaljak_muller_ceciliat/full_commentlist/1#c38366856

Magadat szarod pofán, elmebeteg vagy. Ilyenek a mongolFidióták, mint te.

************

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:11:50

@math0: Figyelj, ha nem tudsz olvasni, meg mondatot értelmezni, akkor mi a fasznak írsz?
Ideszarod negyvenedszer is a baromságod.
2-14 nap a lappangási idő. Utána jön a tüneti időszak. Annyira hülye vagy, hogy komolyan azt gondolod, hogy a sípoló tüdejű, épp meghalni készülő ember nem fertőz? 12. naptól nulla? Matyi, baszki, ez nem atomfizika.

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:13:50

@Emmett Brown: Ne zavard ilyen nagy számokkal meg mértékegységekkel baszod.
Egyenlőre még a kétjegyű számok összeadása sem megy neki...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 21:28:05

@teéjesenmindegy: Te csak ne okoskodjál! A CO2-vel foglalkozzál! Még abban mindig nagy égésben vagy.

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:32:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Én? Előbb beszéltük meg, hogy mégsem a végső állapot, nem igaz? Át lehet alakítani, te mondtad. A fikuszom is megnyugodott, hogy rábólintottál, és csinálhatja tovább..

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:34:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: De tessék világ esze.
Szerinted ha valami lappanghat 14 napig, aztán jönnek a tünetek, akkor az vajon fertőzhet-e a 12. nap után is. Ez sem olyan nehéz kérdés.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:36:17

@teéjesenmindegy: "2-14 nap a lappangási idő"

akkor miért írtad azt, hogy egy hét után a beteg már meggyógyult, te húgyagyú kretén?!

megint fénysebességgel, tátott szájjal rohantál be a faszerdőbe, mert egy pszichopata, elmebeteg, Fidióta vagy.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 21:37:00

@teéjesenmindegy: Mellébeszélsz. Te bontásról beszéltél, az oxigén kiválásáról. :-)) Megint csak szánalmasan magyarázkodsz.

"Tehát te 2018ban kijelented, hogy nincs és soha nem is lesz olyan anyag amiből energia közlésével kiválik mondjuk az oxigén, és akkor a maradék tárolható, illetve később elégethető, amikor energia szabadul fel. A víz ilyen, meg mondjuk a Co2 is, de nyilván nincs több a világegyetemben."

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:37:18

@teéjesenmindegy: "Egyenlőre még a kétjegyű számok összeadása sem megy neki... "

Egyelőre neked még az "egyelőre" helyesírása se megy.

Megint fénysebességgel, tátott szájjal rohantál be a faszerdőbe, mert egy pszichopata, elmebeteg, Fidióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:38:10

@teéjesenmindegy: "2-14 nap a lappangási idő"

akkor miért írtad azt, hogy egy hét után a beteg már meggyógyult, te húgyagyú kretén?!

jelenkor1.blog.hu/2020/04/03/miert_kritizaljak_muller_ceciliat/full_commentlist/1#c38366856

megint fénysebességgel, tátott szájjal rohantál be a faszerdőbe, mert egy pszichopata, elmebeteg, Fidióta vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:39:20

@teéjesenmindegy: attól, hogy nem tudták, még lehetett ez a tervük. nem mondtam, hogy értelmes terv, de ez a terv. nyíltan kimondták.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 21:40:33

@Emmett Brown: állítottam erről valamit, te HAZUG KUTYA?!

Emmett Brown 2020.04.05. 21:40:44

@math0: ez nem valószínűség, hanem átlag. Arról nem is beszélve, hogy azzal az elég komoly premisszával, hogy R=2.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.04.05. 21:41:52

@Emmett Brown:

"ha 1 KW névleges termel egy évben 1200 KWh-t, akkor mennyi névleges kell 20 TWh-hoz?"

Ennyire azért nem lehet nehéz a prefixek használata. Nem KW, hanem kW, és nem KWh, hanem kWh. Ahogy a kilométert is úgy írod, hogy km, és a kilobyte-ot is úgy, hogy kB.

És ne vedd kukacoskodásnak, de ha ezt az idióta Brendel Matyót oktatod ki, akkor legalább te ne kövess el közben hibákat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 21:46:28

@teéjesenmindegy: Terelsz? A CO2 bontásról nincs mondanivalód? :-))

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:46:46

@math0: "akkor miért írtad azt, hogy egy hét után a beteg már meggyógyult, te húgyagyú kretén?!"
Ez hol zárja ki egymást, te agyas?
2-14 nap lappangás. Utána 5-12 a betegség, ha jól emlékszem.

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:50:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Mit mondjak? A növények csinálják, szerinted pedig nincsen olyan anyag a világban, és nem is lesz, amivel ha energiát közlünk, akkor kivonható belőle az oxigén, így később elégethetjük.

teéjesenmindegy 2020.04.05. 21:53:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Jézusom, baszki, elgépeltem. Veled nyilván ilyen nem fogrgult elő soha

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.05. 21:57:41

@teéjesenmindegy: @Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: kisebb lőre, nagyobb lőre, egyenlőre.:) Ennyit tud a Fidióta selejt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 21:58:06

@teéjesenmindegy: A növények nem bontják. Átalakítják. A bontás az elemeire szétesés. Alap kémiai ismereteid nincsenek.

"szerinted pedig nincsen olyan anyag a világban, és nem is lesz, amivel ha energiát közlünk, akkor kivonható belőle az oxigén, így később elégethetjük."

A fizikai kémi alapjaival nem vagy tisztában. Tudod, képződéshő, exoterm, endoterm folyamatok, entalpia, stb. A termodinamika 2. főtételről már ne is beszéljünk! :-))

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.05. 21:58:32

@teéjesenmindegy: Nem elgépelted, ez a műveletlen parasztok egyik tipikus helyesírási hibája.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 21:59:57

@teéjesenmindegy: Elgépelted. :-)) Ja, pont az n betűre ütöttél. Annyira hihető! :-))

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:00:40

@Emmett Brown: az átlag leosztva az összes esetek számával a relatív gyakoriság, vagy empirikus valószínűség, mivel ez a valószínűséget becslő statisztika.

De ezt az elmegyógyintézetben nem tanultátok.

élhetetlen 2020.04.05. 22:01:28

@teéjesenmindegy: Ha rendben lenne az elmeállapotod, akkor megértenéd, hogy az ember akkor kér szívességet, ha tényleg szüksége van rá, pl. orvoshoz kell vinni. Én normális vagyok, nem kérném a még dolgozó gyerekes, unokás ismerőseimtől, hogy vasaljanak. Csak annyit kérek, amennyi szükséges. A héten kértem egy élelmiszer szállítást baráttól, mert az összes nagyáruház befuccsolt. De, ha meg tudtam volna oldani, akkor ezzel sem zavarom. Annak a barátnőmnek, aki hetente jött, tegnap megszületett a harmadik unokája. Most biztosan azért nem fog átjönni a városon, mert egy kibírhatatlan vén szipirtyó vagyok, hanem azért, hogy ne vigyen valami nem kívánt ajándékot a családnak. Te ezt a szerinted rendben levő elmeállapotoddal nem érted. Sajnálom. És örülnék, ha hanyagolnál a roppant éleseszű hozzászólásaiddal.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:02:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Az "n" ott van az "e" és az "l" között. Így történt, esküszöm, bíró úr!":)

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:03:29

@teéjesenmindegy: a növényekben nincs olyan reakció, hogy

CO2 => C + O2

mongolFidióta elmebeteg vagy

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:05:00

@teéjesenmindegy: "Ez hol zárja ki egymást"

ha max 14 nap a lappangás, akkor 1 hét után nem mondhatod, hogy biztosan meggyógyult a beteg. ha meg nem mondhatod, hogy biztosan, akkor becsukod a büdös szádat, és nem szólsz bele abba, hogy más mikor és mit csinál!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:06:24

@teéjesenmindegy: "2-14 nap lappangás. Utána 5-12 a betegség, ha jól emlékszem. "

ha ez így van, akkor 1 hét után a beteg csak akkor gyógyult meg, ha kurva nagy szerencséd van, azaz elmész a kurva büdös anyádba azzal, hogy szerinted tuti meggyógyult, ne menjen tesztelni!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:07:26

@Emmett Brown: nagyon erőlködsz, mert frusztrált vagy, mert csak nem tudtál megfogni számítási hibával.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 22:07:56

@math0: Neki nem qwerty klaviatúrája van, hanem fidióta.

Tangooo 2020.04.05. 22:29:37

@math0: nem akartam elhinni, de most már tényleg megbizonyosodtam róla, hogy vannak olyan elvetemült kretének, mint te is, akik a vírusnak szurkolnak.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:36:07

@Tangooo: a kurva anyád szurkol a vírusnak, de a szurkolástól függetlenül Orbanisztán SAJNOS szarul áll, mert Orbán SAJNOS elbaszta, SAJNOS nem kicsit, nagyon. mert SAJNOS olyan kretén faszok, mint te is, rá szavaztak. a magyar selejt. a magyar selejt tette tönkre az országot.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 22:42:17

@Tangooo: Hol írt ilyet? Nem kellene a dislexiádat korrigáltatni? Még pár évet elölthetnél az általánosban! A hét és az elsőben és egy a másodikban kevésnek bizonyult.

teéjesenmindegy 2020.04.05. 22:45:36

@math0: És ki vágyott ilyen reakcióra te balfasz?
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Ja, pont az n betűre ütöttél. "
Nem. Elbasztam, elgépeltem. Ez van. Tyű. Hatalmas hiba tényleg. De jól megbeszélted matyikával, aki arról még nem hallott, hogy a mondatok nagybetűvel kezdődnek.
Mi az a "A fizikai kémi" aminek az alapjaival nem vagyok tisztában?

Emmett Brown 2020.04.05. 22:50:07

@math0: képtelen vagyok felfogni, hogy miként lehetsz annyira arrogáns fasz, hogy azt hiszed, hogy az emberiség előtt álló kihívásokat energiatermelés terén te meg bírod oldani egy 5 oldalas blogbejegyzésben. Amiben ráadásul összevissza és keresztbe-kasul kevered a mértékegységeket, és alapkifejezéseket is rosszul/alternatív módon használsz.

a kapacitás az névleges, tehát amikor azt írod le, hogy: "de kiépül egy olyan 8400 MWattos napelem kapacitás" akkor az azt jelenti, hogy ennyi lenne a NÉVLEGES teljesítmény. Ez nyilvánvalóan nem igaz.

De mindjárt jössz a kurvanagy eszeddel, és biztos megmagyarázod, hogy te tudod jól, és mindenki más a hülye. már csak arra vagyok kíváncsi, hogy melyik Nobel-díjat fogod megkapni a zsenialitásodért.

Tangooo 2020.04.05. 22:50:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Te vagy ennek a kreténnek a Sancho Panzája?
Igyekezz! Egyszer még lehetsz Rosinante is, ha jól teljesítesz!

teéjesenmindegy 2020.04.05. 22:55:04

@Emmett Brown: Már megkapta a Nobelt. Lent tárolja a pincében.
Aszonta a múltkor is, hogy "leugrok a nóbelért"

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.04.05. 22:55:43

@Emmett Brown: " az azt jelenti, hogy ennyi lenne a NÉVLEGES teljesítmény. "

jelenti a faszt, értelemszerűen NEM azt jelenti, csak elmebeteg vagy. arról írtam, hogy ez a kapacitás 6000 MW felett termel, azaz 8400MW-ot termel, nem pedig névleges. egyszerűen olyan idióta vagy, hogy a gumiszoba adja a másikat.

attól nem én tévedtem, hogy te egy húgyagyú totálkáros selejt vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 22:56:52

@teéjesenmindegy: " És ki vágyott ilyen reakcióra"

te. ez ugyanis az, amit CO2 bontásnak lehet nevezni. mást NEM.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 22:57:11

@teéjesenmindegy: Mi van már azzal a CO2 bontás szabadalommal? A szabadalmi ügyvivőd még mindig nem írta le az útmutatásod alapján a beadványt? :-))

teéjesenmindegy 2020.04.05. 22:57:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
" dislexiádat " :)
Diszlexia. vagy dyslexia
:D:D:D:D
Teee, mindenhez is értő vén trollfasz.

teéjesenmindegy 2020.04.05. 22:57:55

@math0: És én mikor is vágytam co2 bontására?

teéjesenmindegy 2020.04.05. 22:58:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: de, csak dislexiás vagy és nem tudod elolvasni te szerencsétlen fasz

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.05. 23:03:27

@teéjesenmindegy: CO2 bontás volt a kérdés, amire válaszoltál, kisköcsög!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 23:06:30

@teéjesenmindegy: Elég ha azt a részt elmagyarázod hogy választod el 4700 Celsius fokon a gáznemű szenet és az oxigént. Azért az elektromos ívhez megfelelő katód és anód anyagának ismertetése is fontos, mert ha hiba van a kitanításban, könnyen megtámadják a szabadalmat. Tudod, van szabadalmam.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 23:08:08

@teéjesenmindegy: Ekkor.

"teéjesenmindegy 2018.03.31. 11:43:42
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Az összes vegyületük agyonkutatott? Akkor a francért kutatgatnak mindenfele.
Tehát te 2018ban kijelented, hogy nincs és soha nem is lesz olyan anyag amiből energia közlésével kiválik mondjuk az oxigén, és akkor a maradék tárolható, illetve később elégethető, amikor energia szabadul fel. A víz ilyen, meg mondjuk a Co2 is, de nyilván nincs több a világegyetemben."

teéjesenmindegy 2020.04.05. 23:08:22

@math0:
Dehogy volt.Mellesleg én kérdeztem, nem válaszoltam. Az a kurt trollnak a szalmabábja volt faszfejke.
De nyalogasd csak a vén aranyeres valagát. Pont olyan szép lehet mint a te fejed :D:D

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 23:12:27

@teéjesenmindegy: Nagyon kerülgeted ezt a CO2 kérdést! Pedig megmenthetnéd a Földet vele! Vagy lefizetett téged a Soros az olajmultik megbízásából, hogy tartsd titokban? :-))

teéjesenmindegy 2020.04.05. 23:14:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Én itt tényleg nem látom azt a mondatot, hogy te kúrt, figyelj már, én szeretném bontani a co-t. Mondjuk a növények megcsinálják..

Te viszont kijelented, hogy nincs olyan anyag, amiből "energia közlésével kiválik mondjuk az oxigén, és akkor a maradék tárolható, illetve később elégethető, amikor energia szabadul fel."
Mi van a vízzel? Az sem bontható, te dislexiás fasz. (Te, apám, aláhúzza pirossal. Neked nem?)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 23:21:33

@teéjesenmindegy: Senki sem írta hogy nem bontható. Hihetetlen hogy két éve képtelen vagy megérteni. A termikus disszociáció egyik esetben sem járható, a CO2 esetében még csak meg sem valósítható iparilag csak pillanatszerűen. Sokat fogunk még szórakozni a CO2-vel. :-)) "Egyenlőre" még esélyt sem látok arra hogy felfogj bármit ebből. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2020.04.05. 23:22:37

@teéjesenmindegy: A növények nem bontják. Átalakítják. Kicsit olvass utána a fotoszintézisnek!

Emmett Brown 2020.04.05. 23:36:13

@Brendel Mátyás: mondom, 5 oldalban megoldottad az XXI. századi energiakihívást. kizárt, hogy ne úgy legyen.

sóhegy049 2020.04.05. 23:39:00

"A fotoszintézis első szakaszában a fényenergia kémiai energiává alakul át, amely nagy energiájú kémiai kötések létrehozására fordítódik, így a glükóz kémiai kötéseiben is szerepet játszik. A szén-dioxid és a víz a nap fényének hatására glükózzá alakul, miközben oxigén és víz keletkezik. A folyamatot a következő kémiai egyenlet írja le:

6CO2 + 12H2O + napfény → C6H12O6 + 6O2 + 6H2O

Vagyis 6 szén-dioxid molekulából (CO2) és 12 vízmolekulából (H2O) fény hatására egy glükózmolekula (C6H12O6), 6 oxigénmolekula (O2) és 6 vízmolekula (H2O) keletkezik."

Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe 2020.04.06. 00:06:03

@math0:
"Svédország, UK, Hollandia nyíltan, bevallottan a nyájimmunitás elvét alkalmazták."

A Titanic utasaival pedig nyilván az úszást akarták gyakoroltatni

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 00:15:55

@Hallgass a szívedre Sorost rúgd fenékbe: Mit nem fogsz fel aból, te Fidióa selejt, hogy Svédország, UK, Hollandia nyíltan, bevallottan a nyájimmunitás elvét alkalmazták?! Orbanisztán tudatosan nem, de Orbán elbaszása miatt, kényszerből ezekhez közel áll.

ettől hogy a faszomban lesz neked igazad, te mongolFidióta selejt?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 00:16:52

@Emmett Brown: nem ez volt a kérdés. több órán át erőlködtél, hogy valami kifejezett számítási hibát találjál, nem sikerült. szánalmas vagy.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 00:18:17

@teéjesenmindegy: "Mi van a vízzel? Az sem bontható"

de, az pont igen.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 00:21:57

@teéjesenmindegy: "Dehogy volt."

de, CO2 bontása volt a kérdés, amire válaszoltál.

civiscity.blog.hu/2020/04/04/3_strategia_a_koronajarvany_lekuzdesere_mit_valaszt_magyarorszag/full_commentlist/1#c38375868

erre a kérdésre válaszoltál:

"A CO2 bontásról nincs mondanivalód?"

civiscity.blog.hu/2020/04/04/3_strategia_a_koronajarvany_lekuzdesere_mit_valaszt_magyarorszag/full_commentlist/1#c38375850

HAZUG, PSZICHOPATA KÖCSÖG.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 00:23:03

@teéjesenmindegy: "Dehogy volt."

de, CO2 bontása volt a kérdés, amire válaszoltál.

civiscity.blog.hu/2020/04/04/3_strategia_a_koronajarvany_lekuzdesere_mit_valaszt_magyarorszag/full_commentlist/1#c38375868

erre a kérdésre válaszoltál:

"A CO2 bontásról nincs mondanivalód?"

civiscity.blog.hu/2020/04/04/3_strategia_a_koronajarvany_lekuzdesere_mit_valaszt_magyarorszag/full_commentlist/1#c38375850

HAZUG, PSZICHOPATA, FIDIÓTA KÖCSÖG VAGY, akárcsak a többi.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 06:59:43

Boris Johnson alighanem százszor megbánta a hülyeségét, ő is elkapta, meg a barátnője is a koronát. Nesze neked nyájimmunitás, így már biztos nem olyan vicces a dolog, mint ha mások halnak bele a hülyeségébe.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 07:02:16

@Emmett Brown: Most a nagy elkeseredésedben csak magadat szívattad meg, hogy szerinted, ha egy napelem-rendszer 8400MW-ot termel, az 8400MW névleges kapacitás. Ennyire sötét vagy. Megint csak te hibáztál, kis idióta!

Emmett Brown 2020.04.06. 08:15:54

@math0: isten barma. Amit ott leírtál az ezt jelenti.

Hogyhogy még nem nyúlta le mindenki a világmegváltó ötletedet? Csak 5 oldal, igazán könnyen emészthető, hatodikos környezetismeret kiselőadás.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.06. 09:19:20

@Emmett Brown: nem azt jelenti. csak azt demonstrálod, hogy te mekkora elmebeteg vagy.

közösperonos átszállás 2020.04.06. 14:30:30

Szégyellem bevallani, de a Brendel-távolságom három.

Amúgy az a ciki itt még, hogy a posztírónak (már ami a magyar kormány vírusügyi stratégiáját, illetve annak nyilvánvaló hiányát illeti) igaza van, de ha az ember ezt kijelenti, akkor math0-val kerül egy kalap alá, azt meg thanks, but no thanks.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.04.06. 15:10:11

@közösperonos átszállás:

Értem én, hogy az Orbán-kormány csak elrontani tud mindent, míg az ellenzék birtokolja a bölcsek kövét. Ha Orbán a környező országok példáját követi, akkor az a baj, hogy csak mások után kullog - olvastam ilyen szemrehányást. Ha viszont valamit másképp csinál, akkor az a baj. Vajon te hogyan kezelnéd a járványt jobban?

Aztán ha leírtad, Google talál a tiéddel pont ellentétes szakértői ajánlásokat ill. konkrét példákat.

Kibicnek semmi sem drága, igaz?

közösperonos átszállás 2020.04.06. 15:28:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hol írtam bármit az ellenzékről? Hol írtam bármit a szakértői ajánlásokról?

Arról írtam, hogy a Fidesz-kormányzás tipikus példáját, az ún. idegbeteg kapkodást láthatjuk, koncepció nélkül. A pillanat uralását, a vírus elleni küzdelem ún. kommunikációs megközelítését. Ahol egyik napról a másikra lesz az iskolák bezárása elképesztő baromságból szükségszerű és helyes lépés, mert az egyes lépések mögött nincs semmi de semmi (esetleg a szokásos lopásvágy).

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.04.06. 15:37:21

@közösperonos átszállás:

"Hol írtam bármit a szakértői ajánlásokról?"

Hát éppen ez az! Mert ha írtál volna róluk, akkor azonnal kiderült volna, hogy a kormány a szakértői ajánlásoknak megfelelő intézkedéseket hozza meg.

"mert az egyes lépések mögött nincs semmi de semmi2

Csak a legtöbb ország gyakorlata és az általános szakértői ajánlások.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.04.06. 15:40:08

Persze értem én, hogy a számodra egyedüli elfogadható lépés a kormány lemondása és egy ellenzéki kormány felállítása lenne.

puzsu 2020.04.07. 15:07:29

Talán ÉPpen az volt a vírusos pánikkeltés cÉLja, hogy gazdasági válság legyen és megritkuljon a nyugdíjasok száma és lám működik is a modern Tajgetosz... :(
Megnyugvást JELenthet, hogy ráADÁSul a halál=megváltás a földi szenvedésektől a reménytelenségtől, a megélhetési gondoktól! /Szvsz PuZsu!/ :(

miért 2020.04.07. 18:14:44

Orbánék meg tudják fizetni (a lopott pénzből) a teszteket, mindenki más pedig...

miért 2020.04.07. 18:19:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tisztelt nacsasasszony! Akkor ön pontosan tudja mi a stratégia, és talán még is osztaná a "tudatlan" tömeggel?!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.04.07. 19:53:42

@miért:

Szedd be a gyógyszered, kiccsillag.

miért 2020.04.07. 21:04:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: valamiért nekem a hatvanas évek hivatásos levelezői jutnak eszembe az ilyen sötét libákról!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.04.07. 22:26:32

@miért:

Nocsak, hát tükörbe néztél? :D

Horváth Toya 2020.04.08. 16:52:15

@math0:
"@Exploiter: "a kutya nem tudja egyik helyen sem, hogy ki volt az első valódi fertőzött."

a kutya nem, de mások azért erre elég jó adatot tudnak."

Peersze. eléggé görcsösre sikerült Magyarországon is. Beszarásig sakkoztak, csak hogy kimondhassák hogy bevándorló az első fertőzött - mert ez ugye jól hangzik - aztán kiderült hogy egy magyar lakos anyja két hete vírusos volt csak nem tesztelték.
Ennyit a "jó adatok"-ról...

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.04.08. 17:28:27

@Horváth Toya: nem Magyarország volt a kérdés, és nem ez. mellébeszélsz, te idióta!

golbblog 2020.04.13. 11:03:39

Nagyon jó cikk. Gratulálok! Jó lett az összefoglaló, kár, hogy a hozzászólások nagy része nem erről szól :( "Összefoglalva tehát: nem ismerjük a kormány stratégiáját és céljait a járvány kezelésére. Vagy azért, mert nem számol be róla, vagy azért, mert nincs is világos stratégiája. Ha van stratégia, de nem számolnak be róla, az a lakosság gyerekként való kezelése."