Kitalálja ebből a 7+1 állításból a híres debreceni celeb nevét és cívisvárosi becenevét?

2019. december 04. - pusztafári

Kvízjátékra invitáljuk olvasóinkat: 7+1 állításból kell kitalálniuk, melyik debreceni születésű, de országos hírű celebről beszélünk, majd megadniuk a Debrecenben (talán nem eléggé) ismert becenevét. Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas tények következnek!

celeb_sziluett.png

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Holdraszállás Debrecenben? - Hogyan nem lett 8 év alatt Főpályaudvarunk

Öveket bekapcsolni, durva menet lesz: összefoglaljuk a debreceni Intermodális Központ (későbbi nevén: Főpályaudvar) meg nem épülésének történetét úgy, hogy Kósán és Papp Lászlón kívül a debreceni emberek is megértsék. Azok, akik nem a mutyik, a háttéralkuk és a városfejlesztési szerencsétlenkedések világában élnek, és ahhoz vannak hozzászokva, hogy ha idén kigondolják a konyhabútor cseréjét, akkor legkésőbb jövőre meg is csinálják. És 8 év múlva nem az van, hogy még mindig ugyanazt a kopott bútorlapot bámulják, amit Pistike még 3 éves korában firkált össze alkoholos filccel. Nagyállomás forevör: nézzük, mennyit dolgozott a nagy semmivel az elmúlt 8 évben a fide$zes vezetők apraja-nagyja.

Felismerik a 2017-ben átadott új Debreceni Főpályaudvart és Intermodális Központot?
Nem az Önök hibája: 8 éve csak látványterven létezik. 

Mert nagyot álmodni

Az elmúlt 8 év persze eleve jóindulatú megközelítés: Kósának már a 2000-es évek legelején megjelent álmaiban egy modern, több közlekedési formát kiszolgáló központ képe a lepukkant Nagyállomás helyén. Pénz azonban nem volt rá, így jegelni kellett az ötletet vagy 10 évre.

2011-ben azonban fény gyúlt az alagút végén, természetesen a sokat szidott EU segítségével. Csekélyke 88 millió forintért a város megvalósíthatósági tanulmányt készíttetett, és kiderült, hogy 20-25 milliárdból felépíthető a megálmodott komplexum.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

7 km út 4 év alatt: az éti csiga 24-szer gyorsabb a debreceni útépítőknél

A TELJES CIKK ITT OLVASHATÓ

Sokan, köztük mi is örülünk a Debrecen és Hajdúsámson közti főút kiszélesítésének. De van pár kérdés, amit nem értünk.

  • Miért kellett ennyit várni rá?
  • Miért tart ilyen sokáig az építkezés?
  • Mi kerül rajta ennyibe?

 

Olvasd el a részleteket, hogy megtudd, mi a probléma a 471-es út fejlesztésével.

 

A CIKK MÉG CSAK MOST KEZDŐDIK, KATTINTS A RÉSZLETEKÉRT!

 

 

Kövesd a Cíviscity-t a Facebookon, hogy reális képet kapj Debrecenről - süketelés nélkül!

7 km út 4 év alatt: az éticsiga 24-szer gyorsabb a debreceni útépítőknél

Nem hiszi el az ember, ha nem a haon.hu-n, a Fidesz egyik propagandaportálján olvassa saját szemével a beismerést: több mint 4(!) évig építenek egy alig több mint 7 km-es utat a NER jól beágyazott építőipari vállalkozásai Hajdúsámson és Debrecen között. Ez a sebesség évi 1,9 km-t, azaz napi kicsivel több mint 5 métert jelent. A munkálatok 2018 szeptemberében kezdődnek, és előreláthatóan 2022 végére fejeződnek be. Tehát ne vegyünk még mérget arra a bő 4 évre, lehet abból még öt is. És akkor még nem is beszéltünk a költségekről…

samsoni_ut.jpg

Az első szakasz csak a városjelző tábláig tart, és annak befejezésére is legalább 1 évet kell még várnunk

Évtizedes lemaradásban

Félreértés ne essék: nagyon örülünk a 471-es főút kiszélesítésének. Elképesztő állapotok uralkodnak ezen az úton már vagy két évtizede, mióta egyre többen költöztek ki Hajdúsámsonba, és egyre többen jártak be onnan és a környező településekről Debrecenbe dolgozni.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Debrecen ajándékba adott 3 hektár földterületet Mészáros Lőrincéknek, hogy üzletelhessenek a BMW-vel

„…tekintetbe véve a város gazdaságfejlesztési érdekeit” – olvashatjuk az indoklást a Debreceni Közgyűlés november 7-i ülésén elfogadott határozat indoklásában. De ahogy az hazánkban lenni szokott a milliárdos üzletek esetén, már megint hülyének néznek minket. És persze újra csak a BMW-vel takaróznak.

bmw_epitkezes_1200.jpg

Földmunkák a leendő BMW-gyár területén: miért támogassák anyagilag a debreceni adófizetők a német multicég áramellátását? (forrás: MTI/KKM/Kovács Márton)

 

Gazdaságfejlesztési érdek?

A helyzet nem bonyolult: az épülő BMW-gyár áramellátásához az Eonnak építenie kell a környékre egy új transzformátorállomást. Ehhez természetesen földterületre van szüksége, a tervek alapján úgy tűnik, 9000 m2-re. Az állomás létrejötte feltétele a BMW-gyár működésének, és a BMW-gyár működése hasznos Debrecen gazdasága szempontjából. Ezért a Debreceni városvezetők úgy döntöttek, ingyenes használati jogot adnak az Eonnak a 3 hektáros területre.

Logikus, ugye? Hát nem az.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Miért nincs több körforgalom Debrecenben?

Nem értik a debreceniek, nem értik az átutazók és nem értik a közlekedési szakemberek sem. Debrecenben az ország 2. legnagyobb városához képest még mindig nevetségesen alacsony a körforgalmak száma. Pedig igény és lehetőség is lenne a kialakításukra. A városvezetők pedig munka helyett szokás szerint magyarázzák a bizonyítványt, legutóbb például a Homokkerti lámpás kereszteződés kapcsán.

korforgalom_felulrol.jpg

Itt se lesz körforgalom, de kapunk helyette “szakszerű” magyarázatot, miért nem… (forrás: Google Maps)

Magyarázkodásból csillagos ötös

A civishir.hu-n nemrég jelent meg a hír, hogy a várakozásokkal ellentétben nem körfogalmat, hanem lámpás kereszteződést építenek ki a Galamb–Vécsey–Szabó Kálmán–Gizella–Budai Ézsaiás utcák találkozásánál. 

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Soha nem lesz kész a debreceni Latinovits Színház?

Elképesztő történet, melyet sok debreceni nem ismer: hogyan nem volt képes a fideszes városvezetés lassan 10 év Fidesz-kormányzás alatt befejezni egy félkész beruházást a város közepén?

forum_debrecen.jpg

Kitalálják mit látunk a képen? És még? (forrás: forumdebrecen.hu)

Igen, a fenti kép nemcsak a Fórum Bevásárlóközpontot ábrázolja. Kérdezősködtünk egy kicsit a környéken járók körében, és nem reprezentatív felmérésünk alapján 13 emberből mindössze ketten tudták, hogy az az oszlopszerű kitüremkedés a Fórum épületéből nem a bevásárlóközpont része. Az a Latinovits-erőműnek is csúfolt, félkész színházépület, aminek építését még Kósa Lajos uralkodása polgármestersége idején kezdte meg a városvezetés.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Kihalt a Vekeri, eltűnt a Fancsika, most jön a Nagyerdő - vajon ki a felelős?

Pár nap alatt a debreceni Facebook-csoportokból az országos médiáig jutott el a híre, hogy eltűntek a Fancsikai-tavak. Nem összementek, nem alacsony a vízállásuk, hanem egész egyszerűen: eltűntek. Debreceniek tízezreinek kiránduló- és horgászhelyei lettek semmivé. 

kiszaradt_fancsika.jpg

Halak tízezrei pusztultak el a tóval együtt (forrás: erdospusztaihorg.wordpress.com)

 

Minden debreceni tó kipusztul

A történet persze már nem új, és a debreceniek többsége az utóbbi években lassan hozzászokott az erdőspusztai tavak elkerülhetetlennek mondott sorsához. Ugyanez történt a Vekerivel, és a Fancsika I. és II. is kiszáradt már több alkalommal az elmúlt években. A kiapadt tavakban természetesen kihalt az élővilág is, elpusztultak a halak, a kétéltűek, és az egykor ott élő vízimadarak nagy része is elköltözött a halott, száraz tómeder környékéről. 

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!