Debrecenen spórol, de Nagyváraddal bőkezű a magyar kormány

2020. január 13. - pusztafári

A napokban jelentette be a korábban a Fradiban is megforduló egykori román focista, Sorin Cigan, hogy ígéretet kapott a magyar államtól: 2,6 milliárd forinttal támogatják a Nagyváradon felépülő fociakadémiáját. A működtetés költségeit évi 650 millió és 1,3 milliárd közé becsüli a vállalkozó, amire nyilván ugyancsak támogatásra számít a Magyar Államtól. Mindeközben Debrecenben kulcsberuházásokat halogatnak évek, évtizedek óta, mert állítólag nincs rájuk pénz. A fenti összegek azonban aprópénzek a teljes határon túli foci magyar állami támogatásához képest.

eszeki_futballstadion_latvanyterve_2.jpg

 Mészáros Lőrinc eszéki futballklubja épülő stadionjának látványterve. Az eredetileg 10 milliárdosra becsült építkezés költsége már 16 milliárd felett jár, melyre a magyar kormány 2 milliárd forintot adott a mi pénzünkből. (forrás: magyarnarancs.hu)  

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Elemeztük Papp László beszédét, és kiderült: nem mondott semmit

Viccelhetnénk, hogy ahhoz kell igazán a tehetség, hogy valaki 2 és fél percig úgy beszéljen, hogy közben ne mondjon semmi. De ez az eset azért ennél szomorúbb és kijózanítóbb. Papp Lászlónak, Debrecen polgármesterének 148 másodperces újévi köszöntőjében egyetlen konkrét, kézzelfogható gondolat nem jutott az eszébe a város elkövetkező évének és évtizedének jövőképével kapcsolatban. Mutatjuk a nagy semmit, tételesen elemezve.

papp_laszlo_ujevi_beszed.jpg

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

10 dolog, ami 10 év alatt sem valósult meg Debrecenben

A 2010-es évek kétségtelenül hoztak fejlődést Debrecen városának. Megépült a 2-es villamos, fejlődtek és új cégekkel bővültek az ipari parkok, felújítottak több nagy forgalmú városi útszakaszt. És bár a stadionépítések országszerte felháborító mennyiségű közpénzt kötöttek le az elmúlt 10 év során, a Nagyerdei Stadion megépülésével a környékbeli pihenőövezet felújítása a debreceniek többségének javára vált. Sajnos azonban az évtized minden komolyabb fejlesztésére jutott tíz is, amik bár legalább annyira szükségesek lettek volna, a város vezetése hanyagságból, alkalmatlanságból, vagy kibicsaklott értékrendjéből eredő rossz prioritások miatt nem valósította meg őket. Minden debreceni kárára és bosszúságára. Összeszedtük a 10 legdurvább kudarcot.

10_dolog_ami_nem_lett_kesz_debrecenben.jpg

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

A debreceni Fide$z összefogott a DK-val meg az MSZP-vel, és megbüntette az ellenük szavazó Momentumot

Nem, a kedves olvasó nem olvasta félre: a debreceni Közgyűlésben ez is megtörténhet. A piros sarokban: a Fide$z, a DK, az MSZP, meg persze Papp Lászlóék leghűségesebb „ellenzéke”, a Civil Fórum. Együtt, közösen, nagy egyetértésben. A kék sarokban: a Momentum, valamint debreceni szövetségesei, a Jobbik és az LMP. A téma: ki merészel a Fide$z ellen szavazni a Közgyűlésben? A végeredményt kitalálhatják, bár azért van egy kis csavar a történet végén.

 mandi_laszlo_1200.jpg

 Mándi László, a Momentum debreceni önkormányzati képviselője - a büntetés egyik célpontja (forrás: civishir.hu)

Felügyelőbizottsági tagok: a Fide$z ellenőrzésének eszközei

Az egyszeri debrecenit a legkevésbé sem szokták érdekelni az olyan ügyek, minthogy „felügyelőbizottsági tagok”-ról szavaznak a Városházán. Pedig ez a téma sokkal fontosabb, mint gondolnánk. Az önkormányzatnak ugyanis nagyon sok gazdasági társasága van, ahol nagyon sok adófizetői pénzt kezelnek és költenek. Ezeknek a cégeknek kevés ember láthat bele a működésébe,

így kevesen tudhatják, hogy egy-egy ilyen fide$zes kinevezettek által irányított társaság hogyan gazdálkodik a rábízott adóforintokkal.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Elitoktatás Debrecenben közpénzből, 733 ezres tanári fizetéssel

Elképesztő összegeket, a közoktatáshoz képest HÁROMSZOR ANNYIT fordíthat tanulóira a közpénzmilliárdokból felépült Debreceni Nemzetközi Iskola, miközben költségvetését még 5 (!) évig kipótolja a Debreceni Önkormányzat – természetesen a mi pénzünkből. A Papp László gyermekét is oktató intézmény fényűző körülményei azért jelentik a magyar közoktatás arcul köpését, mert az adófizetők pénzéből építették multimilliomosok csemetéinek, miközben ugyanez a fide$zes társaság hagyta teljesen lezülleni a magyar oktatási rendszert az elmúlt 9 év során.

debreceni_nemzetkozi_iskola.jpg

Festői környezet, luxuskörülmények, kifogástalan technikai felszereltség - de csak a szűk elit tagjainak (forrás: 24.hu)

Lássuk a számokat!

A Debreceni Nemzetközi Iskola elérhető költségvetési terveiből kiolvasható, hogy a 2020/21-es tanévben egy gyermek oktatására-nevelésére havonta 405.000 Ft-ot fordíthat. Ebből bérköltség 263.000 Ft, működési költség pedig 142.000 Ft tanulónként. Az elképesztően magas bérekről később még ejtünk szót, előbb azonban nézzük a működési költségeket.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Kitalálja ebből a 7+1 állításból a híres debreceni celeb nevét és cívisvárosi becenevét?

Kvízjátékra invitáljuk olvasóinkat: 7+1 állításból kell kitalálniuk, melyik debreceni születésű, de országos hírű celebről beszélünk, majd megadniuk a Debrecenben (talán nem eléggé) ismert becenevét. Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas tények következnek!

celeb_sziluett.png

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Holdraszállás Debrecenben? - Hogyan nem lett 8 év alatt Főpályaudvarunk

Öveket bekapcsolni, durva menet lesz: összefoglaljuk a debreceni Intermodális Központ (későbbi nevén: Főpályaudvar) meg nem épülésének történetét úgy, hogy Kósán és Papp Lászlón kívül a debreceni emberek is megértsék. Azok, akik nem a mutyik, a háttéralkuk és a városfejlesztési szerencsétlenkedések világában élnek, és ahhoz vannak hozzászokva, hogy ha idén kigondolják a konyhabútor cseréjét, akkor legkésőbb jövőre meg is csinálják. És 8 év múlva nem az van, hogy még mindig ugyanazt a kopott bútorlapot bámulják, amit Pistike még 3 éves korában firkált össze alkoholos filccel. Nagyállomás forevör: nézzük, mennyit dolgozott a nagy semmivel az elmúlt 8 évben a fide$zes vezetők apraja-nagyja.

Felismerik a 2017-ben átadott új Debreceni Főpályaudvart és Intermodális Központot?
Nem az Önök hibája: 8 éve csak látványterven létezik. 

Mert nagyot álmodni

Az elmúlt 8 év persze eleve jóindulatú megközelítés: Kósának már a 2000-es évek legelején megjelent álmaiban egy modern, több közlekedési formát kiszolgáló központ képe a lepukkant Nagyállomás helyén. Pénz azonban nem volt rá, így jegelni kellett az ötletet vagy 10 évre.

2011-ben azonban fény gyúlt az alagút végén, természetesen a sokat szidott EU segítségével. Csekélyke 88 millió forintért a város megvalósíthatósági tanulmányt készíttetett, és kiderült, hogy 20-25 milliárdból felépíthető a megálmodott komplexum.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

7 km út 4 év alatt: az éti csiga 24-szer gyorsabb a debreceni útépítőknél

A TELJES CIKK ITT OLVASHATÓ

Sokan, köztük mi is örülünk a Debrecen és Hajdúsámson közti főút kiszélesítésének. De van pár kérdés, amit nem értünk.

  • Miért kellett ennyit várni rá?
  • Miért tart ilyen sokáig az építkezés?
  • Mi kerül rajta ennyibe?

 

Olvasd el a részleteket, hogy megtudd, mi a probléma a 471-es út fejlesztésével.

 

A CIKK MÉG CSAK MOST KEZDŐDIK, KATTINTS A RÉSZLETEKÉRT!

 

 

Kövesd a Cíviscity-t a Facebookon, hogy reális képet kapj Debrecenről - süketelés nélkül!

7 km út 4 év alatt: az éticsiga 24-szer gyorsabb a debreceni útépítőknél

Nem hiszi el az ember, ha nem a haon.hu-n, a Fidesz egyik propagandaportálján olvassa saját szemével a beismerést: több mint 4(!) évig építenek egy alig több mint 7 km-es utat a NER jól beágyazott építőipari vállalkozásai Hajdúsámson és Debrecen között. Ez a sebesség évi 1,9 km-t, azaz napi kicsivel több mint 5 métert jelent. A munkálatok 2018 szeptemberében kezdődnek, és előreláthatóan 2022 végére fejeződnek be. Tehát ne vegyünk még mérget arra a bő 4 évre, lehet abból még öt is. És akkor még nem is beszéltünk a költségekről…

samsoni_ut.jpg

Az első szakasz csak a városjelző tábláig tart, és annak befejezésére is legalább 1 évet kell még várnunk

Évtizedes lemaradásban

Félreértés ne essék: nagyon örülünk a 471-es főút kiszélesítésének. Elképesztő állapotok uralkodnak ezen az úton már vagy két évtizede, mióta egyre többen költöztek ki Hajdúsámsonba, és egyre többen jártak be onnan és a környező településekről Debrecenbe dolgozni.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!

Debrecen ajándékba adott 3 hektár földterületet Mészáros Lőrincéknek, hogy üzletelhessenek a BMW-vel

„…tekintetbe véve a város gazdaságfejlesztési érdekeit” – olvashatjuk az indoklást a Debreceni Közgyűlés november 7-i ülésén elfogadott határozat indoklásában. De ahogy az hazánkban lenni szokott a milliárdos üzletek esetén, már megint hülyének néznek minket. És persze újra csak a BMW-vel takaróznak.

bmw_epitkezes_1200.jpg

Földmunkák a leendő BMW-gyár területén: miért támogassák anyagilag a debreceni adófizetők a német multicég áramellátását? (forrás: MTI/KKM/Kovács Márton)

 

Gazdaságfejlesztési érdek?

A helyzet nem bonyolult: az épülő BMW-gyár áramellátásához az Eonnak építenie kell a környékre egy új transzformátorállomást. Ehhez természetesen földterületre van szüksége, a tervek alapján úgy tűnik, 9000 m2-re. Az állomás létrejötte feltétele a BMW-gyár működésének, és a BMW-gyár működése hasznos Debrecen gazdasága szempontjából. Ezért a Debreceni városvezetők úgy döntöttek, ingyenes használati jogot adnak az Eonnak a 3 hektáros területre.

Logikus, ugye? Hát nem az.

A cikk még nem ért véget! KLIKK a folytatásért!